Mossmatta?

Ja det är vad vi har iaf, men i år tänkte vi prova på något nytt! Gräs... Det låter det!

Svärfar hade en mossrivare att låna oss, så vi gick loss på mattan o rev mossa så det stod härliga till!
Det blev en del det. Vart gör man av allt det då?
Tydligen ska mossa vara bra som ogräsdödare och ogräs har vi gott om, bland annat i en s k häck mot ängen bredvid oss. Så vi la ut all mossa över häcken, vi får väl se om det hjälper, kan inte bli sämre iaf. Om inte annat så blev det ett bra ställe o mossan på.

Såhär ser det iaf ut när man kört en stund, syns rätt så tydligt vart man varit.



Vi tänkte nöja oss med o riva framsidan i år o se om det blir någon förändring, det är där det är mest mossa med så.

Efter mossattacken tänkte jag klippa till gräset med när jag ändå höll på, så kunde man gödsla sen med o sätta sig o titta på när gräset växte.
Men icke då.

Punktering på gräsklipparen.
Jaja, det går ju o fixa lätt tänkte jag, men kanske bäst o provstarta den ändå o se så allt annat är iordning!
Batteriet hade jag laddat, så det funkade iaf, men inte så mycket som ett hostande ur motorn.
Skumt tänkte jag o tog ur tändstiftet, helt torrt, skumt tänkte jag igen.
När jag tog av bränsleslangen så nästan smulade den sönder sig i handen på mig, så jag hoppas det räcker med en ny slang, o däck då. Men det återstår o se.

Gräset växer iaf, så jag hoppas snart ha igång den gamle harven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0