Snö snö snö.

Jag tror inte att det undgått någon att det snöat lite i år, så även hos oss. Det känns lite som att man skottat sen jul.
O se där ja, nu snöar det igen, o jag som inte ens hunnit klart med förra omgången.

Säga vad man vill om snö, men det är fint o se på iaf! Om man bara klarar av o se förbi jobbet man får av det.
Här kommer iaf lite snöbilder från oss!



Garaget o carporten. Ingen ide o försöka skotta rent där, uppfarten framför är fortfarande fylld med vedkubbar jag inte hann få undan innan snön, hade ju inte riktigt föreställt mig en sån här vinter, så jag trodde mig ha mer tid.



Det här trädet kan man åka under med gräsklipparen i vanliga fall, känns lite avlägset just nu.



Inte för att det syns för bra, men här står mormors gamla bil o vilar.



Lekstugan o växthuset, det enda som växer där nu är snötäcket.



Missade o ta in trädgårdsmöblerna, nån som är sugen på en fika?



Våra fina buskar eller träd eller vad det är? De planterades -73 när huset byggdes, antagligen för o dölja/skydda brunnen som finns i mitten av dem. Så de har några år på nacken, får väl hoppas att de står i många år till.



Men det är inte lika lätt o tro när man ser andra sidan av dem. Snö kan vara tungt!



Uterummet. Både insnöat och översnöat.



Här fick jag en smart ide! Ja! Jag slår på infravärmarna o låter dem värma upp taket, så glider snön rakt av! Hurra va smart jag är!
Tyvärr missade jag att en halvmeter av taket gick utanför rummet, o fick därför ingen värme, så det enda jag fick av den iden var ett par fina isdroppar o titta på.
Bara till o gå upp o skotta av för hand iaf.



Min stackars lilla mini.



Det står fyra bilar här, jag lovar. Eller det gjorde iaf det sist jag såg dem!

Nä, nu snöar det som bara den här! Dags o gå ut o leka lite med skyffeln igen!

Kommentarer
Postat av: mamman

Härliga bilder! Tänk vilken gratis träning du får av allt skottande!

Glöm inte bara att göra som Christer: ät 3 tallrikar gröt innan du börjar, och gärna lika många efter du färdig...Kram från mamman

2010-02-26 @ 16:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0