Lite smått o gott.

Nu var det allt bra längesen jag fick skrivit något här, får bli skärpning där, både med skrivandet o grejandet tror jag!

Saaben står fortfarande i delar i garaget som jag inte hann isolera innan bilen rasade. O nån el har jag inte hunnit koppla in heller. Men så snart jag får ut bilen så sätter vi igång där!
Vintern har gått snabbt tycker jag, all tid har gått åt till jobb, snöskottning, skruva bil o justeringar av vårt värmesystem. Det tar väl kanske inte så lång tid o justera den, men det finns mycket o prova o sen sitter man o klurar o har sig däremellan. Men nu tror jag iaf att jag hittat en ok väg att gå, man vill ju inte frysa, men det får ju inte bli för dyrt heller!

Så det har vart lite slappt på skruvarfronten i vinter tyvärr, men lite har jag allt fått gjort ändå!
Har satt in ett nytt element och nya lysrör i lillgaraget, eller snickarboden eller vad det ska kallas. Men inkopplingen blev lite sisådär, jag kopplade nog fel nånstans för det funkar inte riktigt som jag vill, får kolla på det nån dag.

Sen har vi uppdaterat nätverket rätt rejält med! Har köpt en ny router o några switchar så man får upp farten mellan datorerna! Oxå slog vi till på en cool skrivare med, en sån där multipryl som fixar det mesta, den skriver tom ut på cdskivor! Men det roligaste med den är att den inte behöver nån kabel, allt går via wifi. Pappa gillar...
Nu ska jag bara få dragit klart alla kablar i väggarna så kan jag fixa till nätverket så det ser ut som det ska, det vill säga så lite som möjligt.

Har satt min it-tekniker på att fixa till utseendet på bloggen med, även den behöver en renovering.
Så vi får väl hoppas att det går undan nu när han inte behöver plugga till körkort o grejer längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0