Hektiska dagar i lekrummet.

Det är mycket jobb med lekrummet just nu, men ska man hinna klar till tösens kalas så är det ju bara o köra på! Mycket målning blir det, men nu börjar det närma sig klart med den delen iaf.
Har spacklat väggarna precis med, får se imorn om det klarar sig så. Bröstpanelen är uppsatt o målad, fönsterbrädan o fodret är klart o på plats, halva taket kom upp idag, o alla lister är målade o klara att sättas upp.



Här syns den nya väggen vi fick sätta upp, o även lite av panelen. Chefen tog en inspektion o kollade lite vinklar o sånt, allt var bra sa hon!



Här är lite mer panel, o observera det vita fina elementet.



Nu ser det inte lika vitt ut va? Det ska allt målas om, men jag trodde inte det var så akut.

O såhär ser det ut i taket för tillfället.
Syns kanske inte jättebra på mina finfina kort, men det är inte helt klart, det var ett vitt tak av papp-skivor eller något sånt där från början, o jag har satt upp de undre brädorna här, lockbrädorna målas fortfarande.





Hoppas på ett finfint resultat, blir det bara hälften så nice som i mitt huvud kommer det att bli fantastiskt!

Här har vi den andra delen av taket som ligger o latar sig i vår lilla målarstuga.



Det är här vi är i nuläget, inte helt klara, men en bra bit på väg!

Det som är kvar att göra nu är slipa av väggarna, förhoppningsvis är det bra med det, lägga golv, sätta upp dörrfoder, golvlister, bröstningslist, resten av taket, taklister, en list under fönsterbrädan, elkontakter o dosor o sånt, tapetsera. Tur att jag har hela fredagen på mig...

Vi håller tummarna ännu att vi ska hinna klart, men det är en del o göra som sagt, så jag har inte riktigt tid med så mycket annat just nu...


Kommentarer
Postat av: mamman

Fint blir det! Men det gör ju inget om det inte blir klart tills I MORGON!

Akta så inte lillchefen får mer grejor i fejset...

Kram kram ses i morgon!!

2010-10-08 @ 18:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0