Plattan gjuten.

I morses blev jag väckt av två goa gubbar, ( svärfar o murarmästarn), som ville sätta igång o jobba lite.

En liten stund senare kom det en betongbil o började spotta ur sig massa kaksmet. Det tog inte särskilt lång tid innan allt var på plats, o sen kördes plattan av några gånger med en glättare, en sorts betongslip som ser ut som en jättepropeller typ.

Thea var väldigt intresserad av den av någon anledning... Måste vara för att den var så fruktansvärt fin...

 

Nu gjorde visserligen inte jag sådär jättemycket idag, satt mest bredvid o tittade på när proffsen gjorde sitt! Kändes lite som det bästa jag kunde göra... O eftersom det gick undan o blev så bra, så måste jag ju gjort min roll väldigt bra, eller hur?

 

Nu är det bara till o vänta på att allt ska härda o bli hårt o fint, så får vi väl sätta igång med resten sen.

I ett sista försök o slippa undan resterande arbete med garaget så vattnar jag det o hoppas att det växer upp av sig själv!

 

Nejdå, det ska allt bli skoj o snickra lite, o riktigt så dum är jag inte.

Har fått köpt mig ett par portar o en dörr med! Bättre begagnade, men i väldigt bra skick! Så det ska nog bli jättebra när de är på plats tror jag!


Kommentarer
Postat av: mamman

Det var nära jag skrev: vad fint det blev, men egentligen är det ju inte så fint ännu men SEN blir det fint!!! Kram på er allihop imorgon drar vi till Gotland!!!!!

2010-07-02 @ 16:51:45
Postat av: Robban

Haha, du är bra söt du! :)

2010-07-02 @ 16:54:34
URL: http://lyckhem.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Men nu händer det grejer! Vad är det för portar du ska ha? Är en såndär man viker åt sidan?

2010-07-02 @ 22:40:38
Postat av: Robban

Nä, såna man drar rakt upp... O en av dem är tom så lyxig att det räcker o trycka på en knapp! :)

2010-07-03 @ 07:35:04
URL: http://lyckhem.blogg.se/
Postat av: Jonnie

oj här e vi ju riktigt duktiga :)

2010-07-03 @ 08:33:20
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Robban

Nja, jag gör mest som jag blir tillsagd, fast det är jag ju iofs rätt duktig på med så! :)

2010-07-04 @ 17:21:25
URL: http://lyckhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0