Min lilla snickarbod

Jo en sån får man väl nästan säga att jag har, ett väldigt litet garage som dessutom blev fyllt med prylar direkt så nån bil kommer aldrig o få plats där ändå!

Det började som vanligt med att jag bara ville få det lite snyggare, bara lite ny vit färg i taket o nåt simpelt på väggarna. Det slutade med lite mer än så dock, o mer är på väg.
Alla behöver väl en verktygstavla tänkte jag o hittade lite passande hålad masonitskivor, ramade in det hela med panellist, blev rätt så snyggt faktiskt! Men sen är det väl aldrig fel o ha lite små hyllfack o hyllor o sånt i anslutning till arbetsbänken heller va? Så jag gjorde lite hyllor o så runt om tavlan som man kan fylla med prylar.
Allt målades med vit linoljefärg sen.



Uttag fanns inte jättemycket utav heller, så jag plussade på ett gäng runt arbetsbänken, av nån anledning sitter alltid alla uttag för långt bort, så det får vi väl försöka ordna! Fler uttag lär säkert dyka upp under tiden jag kommer iordning därinne.



Sen hade de tidigare ägarna lämnat kvar ett gäng med plåtlådor, de var rätt så fräcka tyckte jag, o förvaring får man väl inte får mycket av? Så jag snickrade till nånting som jag kanske inte blev helt jättenöjd med iofs, men det funkar sålänge, ska göras om sen nångång. Nu har jag massa smålådor under skruvstädet iaf, perfekt för smått man inte riktigt vet vart man vill ha! Märkte visserligen rätt så snabbt att eftersom man ofta stod o sågade just där så fylldes lådorna snabbt med sågspån o annan skit, så nu har jag satt upp en plåt över dem så man slipper städa ur dem varje gång man grejar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0