Tvätthörna.

För ett tag sen fick vi lite bonuspengar smått oväntat. Så vi bestämde oss för o investera dem i lite nya vitvaror.
Bland annat köpte vi nya maskiner till tvättstugan.
Eller tvättstuga är väl till o ta i kanske, pannrummet har liksom blivit över sen det byttes från ved o olja till jordvärme. Så vi döpte om rummet till tvättstuga och ställde in våra nya fina maskiner här. Alltså är det en tvättstuga. Hmm...

Nu har jag iaf äntligen kommit igång o tagit första steget mot ett lite finare rum, en maskinbänk med lådor för tvätten.
Jag gjorde en ram av reglar lagom högt upp o bultade fast i väggen, gjorde även en ram över maskinerna så de blir lite mer inbyggda så att säga, vet inte om det var nån större mening med det egentligen, men jag tycker iaf att det ser lite mer riktigt ut så, lite finare helt enkelt.
När jag var nöjd med alla reglar o lådor så klädde jag allt i mdf, spacklade o målade det med syrrans superbilliga färg, tror jag brände en hel krona på färgen här!
Sen kom jag o tänka på att det kanske behövs lufttillförsel till en torktumlare, o mycket riktigt så behövs det sådant! I manualen fanns ett helt kapitel om att man inte skulle ställa den i ett skåp eller dyligt. Humhum.
När jag äntligen klurat klart o avskrivit ideer om bl a datafläktar och annat dumt så fräste jag ur ett gäng med långa gluggar i locket o sidan, vi får väl hoppas att det räcker med den luften som blir, annars får jag tänka vidare.


Sådär, ett hörn klart, bara resten av rummet kvar!

Kommentarer
Postat av: mamman

WOWWW så vill jag också ha!!! Vad duktig du är!

Är det krångligt att dra ut maskinerna om man skulle vilja städa där bakom?

2009-10-27 @ 18:04:56
Postat av: Robban

Hm, ja, det är jobbigt... Lika jobbigt som att lyfta dem! :)

Det skulle väl vara om man gör en öppningsbar sida då kanske. Måste man verkligen städa så ofta där då?

2009-10-27 @ 18:16:05
URL: http://lyckhem.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Robert du måste tänka lite på gamla pappa när du ordnar och fixar sådana här saker! Tänk på vad mycket merjobb det blir för honom när Carina ser allt fint du gör..:)

2009-10-27 @ 22:34:21
Postat av: Linda

Åhh vad fint Robert!

2009-10-28 @ 12:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0