Nokia 5800

Jag har vart sugen på en ny telefon ett tag nu, o när jag hittade en fin smartphone jag kunde tänka mig till ett väldigt bra pris så var det ju bara till o slå till!
Så nu är jag ägare till Nokia iphonekiller, 5800 expressmusik.



Nja, nån iphonekiller är det väl inte, men en mycket trevlig telefon ändå, lättanvänd och kraftfull. Den kör på symbian s60v5 för den som förstår och/eller bryr sig. Ett operativsystem iaf som massor av program görs till, har provat lite av varje nu, men det är inte alla som funkar till den här telefonen som är Nokias första riktiga "pekskärmslur". Fast jag har allt hittat såpass mycket skoj o hålla mig sysselsatt med så jag inte hunnit lägga in nån musik i telefonen än, lite kasst med tanke på att det faktiskt är en musikmobil, men jaja.

Ett litet ställ följde med som man kan ställa telefonen på i "tittläge" eller vad man ska kalla det, väl använt, men varför är den lös? Hade det inte vart mycket snyggare o mer användarvänligt o ha nåt inbyggt i telefonen? Jaja, jag har iaf vant mig rätt bra vid o ha en snodd som hänger o slänger, men så vidare snyggt är det väl kanske inte.

Inbyggd gps o karta fanns med, men jag tog ner google maps nästan det första jag gjorde så jag har inte provat nokias så mycket än, google maps är däremot hur skoj som helst! Det finns massa finesser jag saknar i min vanliga gps, exempelvis kan jag direkt googla vad som helst o få vägbeskrivning via gpsen dit, väldigt bra grej för impulsiva folk som jag. Sen har ju förstås en telefon rätt så lång väg kvar innan man kan slänga sin vanliga gps, men ett steg i rätt riktning är det allt!

Kommentarer
Postat av: mamman

Jo den var ju gullig...Lampan var väldig fin. Vi har ju en liknande fast det är lustigt men jag skulle vilja ha en annan.... Fast det är klart den har ju varit med ca 30 år!

2009-07-11 @ 14:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0