Sent ska syndaren vakna, eller gräset ÄR grönare på andra sidan

Jag råkade slänga ett öga in på grannens tomt förut, oj så fint de har det... O gräsmattan är djupt mörkgrön o tjock o go. Sen tittade jag på min egen gula halmåker o undrade vad han skulle ta för o komma o fixa min... :)



Nädå, jag skyller på att han har ca 30 års försprång, jag har nog bara missat att det inte regnat på ett tag, så jag fick plocka fram min vattenspridare o vattna på! Himla käck pryl det där förresten! Den täcker hur stor yta som helst o är inställbar på alla håll o kanter! Att den är svindyr här i sverige o jag köpte den snuskigt billigt i tyskland gör ju inget heller iofs...



Självklart ligger ju drömvalet på ett automatiskt system! Har faktiskt räknat på ett sådant, o återigen vann tyskland med hästlängder! För ca 15000 kr får jag ett totalt helautomatiskt system som känner av både jordfuktighet o regn o vattnar därefter. Den ställer man även in när den ska vattna så man slipper få sig en chock när man ligger o softar! Nergrävda kanaler o nersänkta spridare säkerställer skador från både frost o gräsklippare! O självklart kan man lägga till droppkanaler o buskbevattningar o lite allt möjligt. Med andra ord en helt fantastisk pryl! :)
Men det får vänta lite, rätt mycket pengar ändå, o vi vet inte riktigt hur vi har tänkt att trädgården kommer o se ut så...
Men drömma kan man ju iaf!


Kommentarer
Postat av: mamman

Drömmar är viktiga att ha! Sen att det kan dröja 20, 30 år innan man kan genomföra dom är en annan 5:a...

2009-06-28 @ 17:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0