Fuck it dude. Lets go bowling!

Idag kom mor o moster förbi o fikade, de hade med sig en god kaka som muta trots att jag sagt att de var välkomna ändå. Jag tycker om kakor, så det gjorde ingenting alls!

Efter o kikat runt på tomten litegrann kom vi fram till att vi verkligen behöver beskära våra trän, då jag aldrig gjort något sådant innan så ville jag helst inte ge mig på det utan någon fort av expertis som kan tala om iaf ungefär vad som bör ske. Så efter lite grundregler o tips från moster vågade jag mig på ett försök

Innan man ger sig på sådant här slitigt arbete måste man försäkra sig om att man har en god och bekväm arbetsställning!



Något jag inte riktigt lyckades med här.



Det fanns rätt många grenar som behövde försvinna, stora som små!



Kniv i ena handen o såg i andra, balanserandes i ett träd, det var nog tur att jag koncentrerade mig på o leta grenar tror jag!



Friskt vågat, hälften vunnet! Eller så ser det ut iaf, friskt beskuret, hälften kvar! :)



Frugan gav ypperlig assistans i form av grensamlare och fotograf, ack så viktiga uppgifter.

Kommentarer
Postat av: mamman

Det var snabba ryck!Ta ett kort när det blev klart så vi får se om det blev några grenar kvar!

2009-07-15 @ 10:01:27
Postat av: robban

Sista kortet var när jag inte vågade mig på något mer... Om jag tagit alla vattenskott skulle det inte bli något kvar alls!

2009-07-15 @ 10:31:58
URL: http://lyckhem.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nu vill vi ha fler uppdateringar brorsan!

2009-08-26 @ 12:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0